اسمش نوار بهداشتی است

برای رفع نیاز طبیعی نیمی از جمعیت انسانی روی کره‌ی زمین، بسیار هم حساس و مهم است. قبح رایج زیاد کلمه فشار روانی زیادی روی دختران وارد می‌کند. از به کار بردن نامش خجالت نکشیم! اولین باری که رد خون در لباس زیرمان دیدیم بدون شک همگی وحشت کردیم. بعد آمدند و در گوشمان گفتند این یک راز است و هیچ مردی نباید از آن بو ببرد…

دردهای یواشکی زیادی کشیدیم. دردهایی از ناحیه کمر تا زیر شکم، حالت تهوع از شدت درد، در فصل سرما عرق کردیم، فوبیای رد خون بر پشت یونیفرم‌های مدرسه را داشتیم.. ماه رمضان در خانه باید ادای روزه دارها رو در می‌آوردیم .. سه بار سکته میکردیم تا بریم داروخانه و از آقای پشت پیشخوان نوار بهداشتی بخواهیم..

تمام این‌ها به کنار اگر یک روز بعد از یک ماه این درد دیرتر به سراغمان بیاید وحشت به جانمان می‌افتد، سونوگرافی باید بریم ولی در این بین تنها چیزی که دردش بیشتر از درد جسم است درد روان ماست دردی که باید تمام این دردها را مخفی کرد، که مبادا پدر و برادرت بفهمند که تو درد میکشی، که مبادا استاد دانشگاه بفهمد تو از درد به خود میپیچی، که یک دفعه اگه توی خیابان از شدت ضعف بخوری زمین نباید بگویی پریود هستم.

لطفا کمی هوای بانوان را داشته باشیم..

با نانسی همراه باشید برای افزایش آگاهی مسائل بهداشتی بانوان و کمک به بهبود شرایط موجود و از بین بردن تابوی قاعدگی

راهنمای انتخاب نوار بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *